Світлофори, нові переходи і озеленення – як і навіщо змінять організацію дорожнього руху на площі Гагаріна. Проект

Розділ новин: 

Цього року у Вінниці змінять організацію дорожнього руху на площі Гагаріна. Перехрестя залишається проблемним через велику кількість аварій та конфліктних ситуацій, що виникають між водіями громадського і приватного транспорту. Спочатку все працюватиме у тестовому режимі, лише після проведення аналізу та додаткових досліджень фахівці вирішать, як саме їздитиме транспорт перед Центральним парком.

Навіщо?

Архітектор «Агенції просторового розвитку», координатор проекту «Реорганізація дорожнього руху на площі Гагаріна» Максим Кравчук розповів Вінниця.info, що саме спровокувало впровадження змін на перехресті.

- Велика аварійність. Минулого року на площі сталися 13 ДТП. Потрібно зменшити небезпеку для всіх учасників дорожнього руху.

- Після реконструкції вхідної групи у Центральний парк перед Аркою почало збиратися більше людей. Є необхідність вирішити питання зручної та безпечної пішохідної доступності на цьому перехресті.

- Сьогодні на площі недостатня кількість пішохідних переходів і вони розміщені незручно для пішоходів.

«Було проаналізовано різні варіанти. В тому числі розглядався варіант із круговим рухом але трамвай курсувати по колу не може. Є необхідність робити переходи безпосередньо перед входом у Центральний парк. Тому рішення з коловим рухом буде дуже нераціональним на цьому перехресті», - пояснив Максим Кравчук.

Над створенням нового рішення працювала компанія UCG з Івано-Франківська, що спеціалізується на розробці подібних інфраструктурних проектів.

«Аналізуючи це перехрестя, вони дійшли до висновку, що найбільш оптимальним варіантом для досягнення цих цілей (підвищення безпеки руху, покращення пішохідної та велосипедної доступності, мінімізація затримок громадського транспорту, оптимальне регулювання руху на перехресті) є влаштування світлофорного об’єкту. Тому що перехрестя досить складне по організації дорожнього руху і уникнути конфліктів будь-яким іншим способом не можливо.

Повернення попередньої схеми руху з головною дорогою практично не вирішує жодних питань. Тому що увесь громадський транспорт, за виключенням кількох маршруток і трамваю №4, рухається в напрямку Соборна – Пирогова. Тому, очевидно, що цей напрямок є головною дорогою, а приватний транспорт взагалі не може в робочий час транзитно рухатися через центр міста (за деякими винятками)», - продовжує фахівець.

Затори?

За основу було прийнято рішення із застосуванням світлофорного регулювання. Це дасть можливість створення безконфліктного регулювання перехрестя, коли всі учасники рухаються в різних фазах світлофору і їх траєкторії не перетинаються в один і той же момент часу. Тривалість фаз світлофора визначалась із урахуванням даних про транспортне навантаження на перехресті.

Відповідно, на площі буде нова розмітка, обмежувальні стовпчики, на деяких, виокремлених від транспорту територіях, розмістять елементи озеленення.

«Фірма-підрядник все прорахувала. Це непросто якісь інтуїтивні відчуття. Маємо розрахунки існуючого транспортного навантаження. Виходячи з цього, підбирають фази світлофорів для того, щоб забезпечити рух. Звичайно, що перед світлофором накопичується якась певна кількість автомобілів, але говорити про те, що все місто перетвориться на затори – абсолютно некоректно. Тому що, наприклад, на перехресті на «Урожаї» є світлофор, на виїзді на Центральний міст – також є світлофор. Причиною затору не може бути сам факт наявності світлофора. Може бути недостатньо відрегульований світлофор. Систему міста потрібно розглядати в комплексі. Якщо робота світлофорів на різних перехрестях буде взаємоузгоджена, то це не спричинить заторів для автомобілістів і громадського транспорту», - зазначає Максим Кравчук.

Коли?

Наразі фахівці завершують виготовлення проектної документації щодо реорганізації дорожнього руху на площі Гагаріна. Після цього проект пройде експертизу, тільки тоді розпочнуть будівельні роботи.

«Проект і роботи, які будуть проводитися – це тестове рішення. Організація руху на перехресті буде вирішена за рахунок розмітки, тимчасових стовпчиків і світлофорів. Після того, як це буде втілено, буде проводитися аналітика, щоб правильно відрегулювати світлофори, перевірити, як це перехрестя «запрацює». Після цього дослідження буде прийнято остаточне рішення з приводу організації дорожнього руху», - резюмував архітектор «Агенції просторового розвитку», координатор проекту «Реорганізація дорожнього руху на площі Гагаріна» Максим Кравчук.

Наступна локація, для якої розробляються рішення з реорганізації мобільності, є перехрестя вулиць Соборна та Театральна.

Джерело: 
Вінницькі новини