“Покупці самі створюють дефіцит”: як карантин вплинув на роботу супермаркетів у Вінниці

У Вінниці з минулого тижня розпочали запроваджувати обмежувальні заходи, спрямовані на недопущення поширення коронавірусу. Відсьогодні, 17 березня, у місті працюють лише продуктові магазини та ринки, аптеки, банки, АЗС та магазини побутової хімії, пише Вежа

.Відповідно, всі продовольчі мережі та продуктові магазини влада міста закликала організувати доставку товарів до покупців, аби містяни не скупчувалися в магазинах, не створювали черги і таким чином – менше наражали себе і оточуючих на небезпеку.

Ми вирішили поцікавитися, як працюватимуть основні супермаркети нашого міста в зв’язку з карантинними заходами.  Відтак, зателефонували в “АТБ”, “Метро”, “Сільпо”, “Фуршет”, “ЕКО маркет”, “Грош”, “Україночку” та “Варшаву”, аби дізнатися, чи планують вони здійснювати доставку продуктів, чи є зараз дефіцит певних товарів, а також чи не будуть обмежувати одночасну кількість покупців (з огляду на прийняті Урядом запобіжні заходи).

АТБ

Фото – wikimedia.org

На “гарячій лінії” АТБ нам повідомили, що доставка продуктів з магазинів (до покупців) не планується. На запитання про сторонні сервіси, менеджер на лінії відповіла, що покупці можуть ними користуватися, але це потрібно уточнювати безпосередньо у сервісах доставки.

Також вона зазначила, що  всі необхідні товари в магазини постачаються у звичайному режимі, але покупці самі створюють дефіцит товарів. Наприклад, коли швидко розкупили цукор і гречку, довелося робити додаткову поставку. Тому надалі стежитимуть за ситуацією. 

Обмежувати одночасну кількість покупців у супермаркетах мережі “АТБ” також не планують. 

 

МЕТRО

Фото – paginehoreca.it

У контактному центрі “Метро” зазначили, що доставку товарів у них можна замовити на сайті “zakaz.ua”  обравши місто Вінниця (це cервіс доставки продуктів із гіпермаркетів – авт). Втім, оператор Галина зазначила, що наразі вільних вікон до неділі немає: у середу-четвер має з’явитися інформація про доставку, яку будуть здійснювати вже з понеділка.

З приводу дефіциту товарів нам нічого не відповіли. Так само інформація наразі відсутня щодо того, чи будуть обмежувати кількість покупців, одночасно присутніх у приміщенні супермаркету.

 

СІЛЬПО


Фото – silpo.ua

На “гарячій лінії” оператор нам повідомила, що усі супермаркети “Сільпо” працюють у звичному режимі. Так само у звичному режимі туди постачаються продукти, тож з приводу дефіциту потрібно дивитися по кожному окремому магазині. 

На запитання про можливу доставку з огляду на карантинні заходи, пані Інна зазначила, що такий варіант можливо розглянуть. Також вона повідомила, що у “Сільпо” доступна послуга замовлення і самовивозу товарів. Для цього потрібно залишити заявку з переліком необхідних продуктів на “гарячій” телефонній лінії, а через добу (коли заявку розглянуть) забрати продукти від конкретного магазину. 

Також на своїй сторінці у Фейсбук компанія публікує інформацію щодо карантину. Наприклад, повідомляють про те, що вони дезінфікують поверхні (в тому числі й ручки візків та дверей). Також покупцям радять дотримуватися дистанції, працювати над етикетом кашлю та намагатися зберігати спокій.

 

ФУРШЕТ

Фото – furshet.ua

На “гарячій” лінії “Фуршету” нам повідомили, що магазини працюють у звичному режимі та що все залежить від “генерального керівництва країни”. Тобто, “якщо й будуть якісь зміни, то ми про них дізнаємося з новин”. 

З приводу доставки (у Києві, наприклад, ця послуга доступна на “zakaz.ua” – авт.) операторка Валентина зазначила, що в інших містах ця послуга н доступна, і додала, що для цього потрібно набирати новий персонал та нові машини.

Також ми поцікавилися, чи не буде обмеження щодо кількості покупців, одночасно присутніх в магазині. На це почули: “У Києві магазини порожні – всі сидять вдома. А як у вас, у Вінниці, не знаю”. 

 

ЕКО МАРКЕТ


Фото – youbc.com.ua

Сьогодні на сайті компанії опублікували новину про те, що мережа супермаркетів “ЕКО маркет” працює в штатному режимі (до додаткових вказівок органів влади).

 

Співробітники ЕКО Маркету проводять усі необхідні заходи з дезінфікації приміщень, – йдеться у повідомленні. – З метою мінімізації поширення короновірусу рекомендуємо уникати скупчень людей, триматись на відстані 1,5 метри один від одного, користуватись безготівковою формою оплати,  регулярно мити руки, використовувати одноразові рукавички та захисні маски.

 

Співробітники ЕКО Маркету в умовах карантину розуміють суспільну відповідальність забезпечення продуктами харчування наших клієнтів та зроблять усе можливе для цього. Закликаємо вас бути обачними та берегти себе.

Також ми зателефонували на “гарячу лінію” і поцікавилися, чи буде працювати магазин у ТЦ “Петроцентр”, адже там, наприклад, немає окремого входу. На це оператор відповів, що наразі такої інформації не має, адже всі магазини працюють у звичному режимі, а персонал проінструктований (провітрюють приміщення, користуються масками і рукавичками). Також він зазначив, що можливо, якщо закриють інші магазини цього ТЦ, там працюватиме лише “Екомаркет”. 

З приводу обмеження кількості покупців, які одночасно перебувають у приміщенні, нам сказали, що зараз і так не багато людей ходить за продуктами: “п’ять хвилин, скупилися і вибігли”.

Послуги доставки продуктів у супермаркеті немає. 

Водночас нагадаємо, що нещодавно у вінницькому “Екомаркеті” клієнти отруїлися та захворіли на сальмонельоз.

 

EUROSPAR

Фото – cdn.worldvectorlogo.com

“Гарячої” лінії для клієнтів мережі “EUROSPAR” немає. У Вінниці цей супермаркет розташований в торговому центрі “Мир” (вул. Келецька, 57). Але сьогодні на сайті компанії опублікували інформацію щодо безпеки під час карантину.

 

Наша мережа піклується про ваше здоров’я та здоров’я наших працівників, тому у торговельних приміщеннях та офісах ми дезінфікуємо усі контактні поверхні, ретельно миємо руки та обробляємо їх додатково дезінфікуючими розчинами, слідкуємо за самопочуттям нашого персоналу, – йдеться у повідомленні. – Усією необхідною продукцією магазини будуть забезпечені! Тому не створюйте зайвий ажіотаж навколо продуктів та товарів першої необхідності.

 

Відвідувачів просять теж не нехтувати простими, але важливими, правилами безпеки:
– не панікуйте,
– дотримуйтесь дистанції,
– при кашлі користуйтеся одноразовими серветками та звертайтесь до лікаря,
– посміхайтесь, для привітання цього буде цілком достатньо,
– будьте здорові!

 

ГРОШ

Фото – grosh.ua

На сайті компанії “ГРОШ” ми не знайшли “гарячої” лінії чи будь-якого іншого номеру телефону, за яким покупці можуть до них звернутися. На сайті компанії та в соціальних мережах також наразі немає жодної інформації у зв’язку із карантинними заходами в країні. 

Також ми спробували зателефонувати у магазини, які розташовані у Вінниці. В жодному з них ніхто не взяв слухавки, але зазначимо, що телефонували туди вже після 17:00. 

Можна припустити, що супермаркети цієї мережі поки що працюють у звичному для них режимі.

 

ВАРШАВА

Фото – myvin.com.ua

Ми зателефонували у магазин “Варшава”, що по вулиці Соборній. Там нам повідомили, що працюють у звичному режимі, з постачанням проблем немає і дефіциту продуктів також. 

 

УКРАЇНОЧКА

Фото – trademaster.ua

В “Україночці” на Льва Толстого така ж ситуація. Нас сказали, що усі магазини цієї мережі працюють у звичному режимі, дефіциту продуктів немає. Єдине що – у зв’язку з карантинними заходами там посилили дезінфекцію, а продавці працюють у масках та рукавичках. 

Нагадаємо, що сьогодні, 17 березня, Верховна Рада ухвалила проєкт закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19). Зокрема ним передбачаються штрафи до 51 тисячі гривень і навіть позбавлення волі за порушення карантину.

Детальніше із текстом закону можна ознайомитися за ЦИМ посиланням.

Також раніше уряд заборонив пасажирські перевезення між українськими містами. На сайті Уряду повідомляють, що з 18 березня по 3 квітня введено заборону залізничного, авіа- та автобусного міжміських та міжобласних пасажирських перевезень, а у Києві, Харкові та Дніпрі – ще й роботу метрополітенів. Зокрема, заборонено:

– на всій території України регулярні та нерегулярні перевезення пасажирів автомобільним транспортом у приміському, міжміському внутрішньообласному і міжобласному сполученні;

– перевезення понад 10 пасажирів одночасно в трамваях, тролейбусах та автомобільному транспорті, в автобусах, які виконують регулярні пасажирські перевезення на міських маршрутах.

– З 18 березня і до прийняття окремого рішення заборонено перевезення пасажирів залізничним транспортом в усіх видах внутрішніх сполучень (приміському, міському, регіональному та дальньому).

Однак, додають, що «Укрзалізниці» дозволено здійснювати окремі пасажирські рейси у внутрішньому залізничному сполученні. Рішення щодо них прийматиметься в кожному окремому випадку за погодженням з Мінінфраструктури та МОЗ або за погодженням Мінінфраструктури, МЗС та Держприкордонслужбою, якщо це міжнародні залізничні сполучення.

Джерело: 
Вінницькі новини