Коли несила терпіти: де у Вінниці можна отримати кризову психологічну допомогу

Чи не кожна людина потрапляла у ситуації, коли здається, що виходу більше немає. Емоції заповнюють розум та не дозволяють думати, як наслідок – дуже важко самостійно заспокоїтися та вийти з цього стану без шкоди собі.

Журналісти Вежі поцікавилися, де у Вінниці можна отримати “невідкладну” безкоштовну психологічну підтримку, а також поспілкувалися з фахівцями, аби дізнатися, як допомогти людині, яка перебуває у фрустрованому стані та не може зарадити власним емоціям.

Адже навіть кілька простих, правильно поставлених питань, чіткий та спокійний голос та звичайна розмова з незнайомцем може вивести людину зі стану істерики чи фрустрації та направити на конструктив. Варто пам’ятати, що навіть у найбезпорадніших ситуаціях є вихід, якщо знати, у які двері стукати.

У цьому матеріалі ми розповімо, де у Вінниці можна отримати кваліфіковану кризову психологічну допомогу, аби ті, хто її потребує, отримали “тут і зараз”. Для таких випадків існують як національні “лінії довіри”, так і деякі міські служби. Ми також дізналися як працюють фахівці на “лінії довіри” та чому не варто жаліти людину в істериці.

Зазначимо, що у разі небезпеки, яка загрожує вашому здоров’ю чи життю, або життю та здоров’ю оточуючих, варто дзвонити до національної поліції за номером 102.

 

 

Автор – Максим Калинчук

«Цілодобова варта» Вінницької міської ради

– 0 800 16 15 60 (для Lifecell) або 16 50 –

Окрім реагування на критичні ситуації у місті, «цілодобова варта» за необхідності цілодобово надає додзвонювачам «кризову психологічну допомогу». У їхньому штаті є кілька кваліфікованих психологів, які працюють почергово та можуть поспілкуватися з тими, хто телефонує до них на лінію. Очні консультації спеціалісти тут не надають.

– Протягом доби наші спеціалісти психологи отримують десять-дванадцять дзвінків на добу. Частіше це буває в нічний час. У нас вже навіть є «постійні клієнти».

Психологиня “варти” Аліна Караваєва розповіла, що в першу чергу вони слухають додзвонювачів, які звертаються до них у критичному стані.

– Все залежить від того, що людина потребує. Рано чи пізніше людина завжди говорить про те, що її турбує. Тоді вже можна координувати людину, свої слова та дії. А якщо потрібно – залучати й інші служби. Якщо людина телефонує, вона вже готова до діалогу. Певний час людина може плакати в трубку, тоді просто треба зачекати і вислухати. Найчастіше люди дзвонять стосовно міжособистісних стосунків.

Попри те, що служба працює цілодобово, на зміні працює лише один психолог, відтак існує ймовірність, що не завжди можна негайно зв’язатися із фахівцем.

Контактні номери: для абонентів “Лайфсел”: 0 800 16 15 60, для інших номерів: 16 50

 

Вінницький міський центр соціальних послуг для сім’ї, дітей та молоді

– 0432 67 04 60 –

Комунальна установа опікується в першу чергу дітьми, сім’ями та молоддю, які перебувають у складних життєвих ситуаціях. Попри звичайні консультації, центр може надати екстрену психологічну підтримку усім, хто телефонує до закладу в робочі години.

У центрі нам також розповіли, що раніше консультації психотерапевтів надавалися безкоштовно, але віднедавна платоспроможні клієнти центру будуть частково платити за послуги психотерапевтів.

Як пояснила психологиня центру Ірина Ковиліна, аби заспокоїти людину не варто жаліти її та намагатися “грати в її гру”. Краще самому триматися спокійно та не “підживлювати” істерику фразами, наприклад, “яка ти бідна”:

– Якщо починати плакати разом з людиною – буде лише гірше, важливо не підсилювати цю істерику чи паніку. Наш зовнішній вигляд та тон розмови має бути спокійний. Варто показати, що поруч є той, хто може підтримати та заспокоїти.

Окрім цього пані Ірина радить задавати уточнюючі запитання, адже люди у паніці чи в істериці часто переходять до глобалізму та перебільшують. Відтак, на такі слова як “ніколи”, “всі” або “завжди” радять задавати питання – “коли саме?” або “хто?”.

– Таким чином людина не дає поради, а підштовхує вас, аби ви самі почали думати, як вийти з цієї чи іншої ситуації. Фактично, коли ми починаємо думати раціонально, у нас вже не вистачає сил на емоції.

Контактний номер центру: 0432 67 04 60 (з понеділка по четвер – з 09:00 до 18:15 (п’ятниця – з 09:00 до 17:00), перерва з 13:00 до 14:00. Субота та неділя – вихідні.

 

Національна “лінія довіри” Lifeline Ukraine

– 7333 –

Lifeline Ukraine – це національна “лінія довіри” з питань профілактики самогубств та підтримки психічного здоров’я. Спочатку лінія була створена для підтримки ветеранів війни, але наразі кожен за потреби може звернутися за підтримкою у критичні моменти “емоційного пекла”. Дзвінки анонімні, безкоштовні та цілодобові.

В матеріалі “Reporters.” та з власного досвіду можна сказати, що консультанти на “лініях довіри” спочатку вислуховують додзвонювачів та заспокоюють. Далі – радять певний алгоритм дій залежно від ситуації.

До прикладу, консультантка “Lifeline Ukraine” розповіла, що перше, що вона зробила, коли до неї подзвонила жінка, яку побив чоловік, це заспокоїла додзвонювачку. Потім запитала, чи є у жінки серйозні травми та направила до центру для жінок, постраждалих від насилля. Окрім цього консультанти можуть порадити в подальшому звернутися, наприклад, до ендокринолога, якщо додзвонювач нарікає на різкі зміни настрою та емоцій.

Контактний номер: 7333

 

“Ла Страда-Україна”

0 800 500 335 або 116 123

Міжнародний жіночий правозахисний центр “Ла Страда-Україна” опікується запобіганням усіх форм дискримінації та насильства у суспільстві, особливо жінок та дітей. Попри вужчу спеціалізацію, консультанти центру також нададуть першу емоційну допомогу, хто знайде їхній номер в інтернеті – 0 800 500 335 або 116 123 (короткий номер з мобільного).

Окремо зауважимо, що люди, які потерпіли від домашнього насильства, окрім усіх служб, зазначених вище, можуть зателефонувати до вінницької мобільної бригади соціально-психологічної допомоги. До них можна дзвонити за такими номерами: (0432) 67-04-60, 093-900-15-60, 098-900-15-60.

Також, у разі домашнього насильства варто дзвонити на безкоштовні “Гарячі лінії з попередження домашнього насильства”: 0 800 500 335 – національна, 116 123 – з мобільного, 0 800 75 04 75 – у Вінницькій області. А також – до національної поліції 102

Для військовослужбовців, які потребують психологічної підтримки, радять дзвонити до  міського центру соціальних послуг для сім’ї, дітей та молоді – 0432 67 04 60.

Джерело: 
Вінницькі новини